Došlo mi navýšení pojistného za povinné ručení? Navýšení pojištění za domácnost nebo bydlení? Mohu pojišťovně dát výpověď nebo jak se mohu bránit?
07.11.2015
Aneb česká klasika :-) Never ending story :))
U povinného nebo havarijního pojištění je to složitější. Pojišťovna dává na zřetel především svůj koeficient, rizikovost, sazby, přepočet, škodovost, bezeškodní průběh (samozřejmě chce i vydělat, tzv. svoji marži). Příliš mnoho kritérií, ve kterých by se běžný klient vyznal. Je tedy důležité si uvědomit zda-li jste předchozích 12 měsíců nezpůsobili nějakou dopravní nehodu.
V případě, že ano, pojišťovna může uplatnit snížený počet bonusů nebo přejít do tzv. malusů a pojistné tak můžete mít dražší. V současné době probíhá navýšení pojistného z důvodu povinnosti odvádět finanční prostředky do hasičského fondu. Dalším argumentem pojišťoven je fakt, že se pojistné posledních x let stále snižovalo, nyní nás tedy překvapují zdražováním. :-)) V případě, že jste nezpůsobili nehodu, ani nesouhlasíte s navýšením pojistného, je ideální, aby jste podali svou výpověď 6 týdnů před výročním dnem (uveden většinou jako konečný den na Zelené kartě). Pokud tento termín stihnete, můžete si přepočítat své povinné i havarijní ručení na našem portálu a uvidíte jak Vám vyjde upravené pojistné. Budeme se snažit pochopitelně ušetřit každou Vaši kačku :-)) Pokud nestihnete podat výpověď 6 týdnů před výročím, pak nás také kontaktujte, Vaši pojistnou smlouvu shlédnete a zkusíme najít cestičku :) Všechno se dá řešit, když se chce.
Z jiného "soudku":
U pojištění Bydlení nebo Domácnosti může dojít k navýšení pojistného z podobných důvodů. Promítnuty jsou jak škody za předchozí pojistný rok, tak možná zvýšená rizikovost regionu (krádeže, vloupání, povodně apod.). Je tedy na Vás jestli zůstat u současné pojišťovny, nebo přepočíst svou pojistku a přejít jinam.